lördag 10 mars 2012

Väskan är packad!
























Nu far jag till storstaden! Imorgon ska jag föreläsa för syföreningsdamer i Gnesta. Jag kommer att berätta om hur en nätbaserad syförening fungerar och hur man kan ordna nya mötesplatser för unga och gamla handarbetare - till exempel stickcaféer och temadagar... Det ska bli väldigt spännande och förhoppningsvis rysligt kul!

I väskan har jag bland annat packat kjol, knytblus, necessär, klädvårdsrulle, mina nya fina bekväma vårsandaler (bästa skoköpet någonsin, tror jag), Miss Dior Cherie och Gueralin Shimmering Body Milk. Sedan är förstås stickpåsen med (stickar på en ljusblå sommarjumper) och lite trivsam lektyr i form av bokrea-fyndet, "Kati på Kaptensgatan" av Astrid Lingren.

Vad reser ni aldrig utan?

8 kommentarer:

  1. Vad roligt! Jag har precis bestämt mig för att sätta igång och lära mig att handarbeta. Jag köpte ett gammalt "knyt-örngott" på loppis idag och tänkte broder min pojkväns namn/monogram på det! Jag såg blusen i ett annat inlägg för ett tag sedan och kommenterade "Hej! En sån blus har jag letat efter länge, var har du köpt den om man får fråga? Himla mysig blogg du har!" och tänkte att du kanske inte kollar kommentarer på gamla inlägg och ville därför prova min lycka igen!

    SvaraRadera
  2. Åh, ha så kul, Maja! Jag tror att det kommer att bli jättebra!
    Helt rätt reselektyr har du ju valt dessutom.

    SvaraRadera
  3. Olivia: Hej! Ledsen att jag missade att svara dig! Jag har köpt blusen på Lindex rätt nyligen - så där hittar du den säkert. Vad roligt att du ska sätta gång att brodera. Lycka till med det och kul att du gillar min blogg!

    Anna: Hoppas att jag klarar mig bra;) Kati-boken är en riktig höjdare!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  4. Hej Maja! Det var förra året som jag hittade hit först men efter ett datorproblem försvann alla bloggar jag "sparat". Nu har jag äntligen hittat hit igen. Här finns så mycket inspiration och dina bilder är fantastiska! Har precis gått genom allt i kategorin Virkat och får komma tillbaka ikväll för att gå genom resten av kategorierna ;)

    SvaraRadera
  5. Men åh vilka fina skor! Var kan dom köpas? Helt i min smak :)

    SvaraRadera
  6. Förresten har jag precis hittat hit till dej, Läste fredagens Arvika nyheter! Bor i Glava :)

    SvaraRadera
  7. Fröken Fynd: Vad kul att du hittade tillbaka. Tack för bildberömet - roligt att du hittar inspiration här:)

    Theresia: Nej men vad roligt att du hittade hit via Arvika Nyheter:) Roligt om fler värmlänningr upptäcker bloggen!

    Skorna är osannolikt sköna och så fin så att jag knappt vill ta av dem. Det är Ecco och jag köpte dem i Ecco-butiken på Avenyn i GBG - reafynd!!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  8. Ecco du, ett märke som passar helt underbart bra på mina fötter! Ska faktiskt kolla om dom finns att få tag på. Såg underbara ut! Nu ska jag läsa runt lite här på bloggen! Är själv en "Husmor", Älskar att bakam sylta o safta o ta tillvara på saker och ting, återvinna... Så här hos dej kommer jag att få njutbar läsning! Kul att ha hittat hit! Ha en bra vecka som kommer!

    SvaraRadera