måndag 19 mars 2012

Leka kök!






























När lillan leker kök får alla pannkakor, rostat bröd, kakor, bullar och många koppar kaffe. När lillan leker kök är allting så där ljust och färgglatt och fint att ingen blir utan påtår. När lillan leker kök blir jag varm om hjärtat för att hon är så glad och påhittig och energisk och fin. När lillan leker kök blir varje stund ett dyrbart minne.

Roligast just nu är brödrosten och de gamla kryddbrukarna som jag har satt nya etiketter på. Att peppra lite extra på pappas smörgås är ett bus som tål att upprepas om och om igen...

6 kommentarer:

  1. Jättefint! Ska nog piffa till mina tjejers kryddburkar nu också :)
    /Emma

    SvaraRadera
  2. Och så fint.
    Jag var på loppis i helgen och hittade en underbar lite dockservice.
    Har en dotter på 25 år så kanske ska spara den till mina barnbarn.
    //Therese

    SvaraRadera
  3. Ska böjas i tid, det som krokigt ska bli!!
    Inte konstigt om hon går i mammas fotspår med så härliga grejor att testa med.
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det ser ut med spis, kastruller och brödrost i litet format :)

    SvaraRadera
  5. Underbart!!!
    Härligt med kreativitet.
    Kram ulla

    SvaraRadera