torsdag 29 mars 2012

Sticka provlappar!

Att sticka provlappar är en nödvändighet när man vill:
  • lära sig nya tekniker
  • utforska en designidé
  • bekanta sig med ett nytt garn
Just nu snurrrar en massa olika idéer i mitt huvud och jag har ännu inte bestämt vad jag ska göra först...

När det känns så brukar jag samla tankarna genom att botanisera bland mönstren i mina mönsterböcker. Det är skönt att tillåta sig lite planlöst stickande ibland - konstigt nog är det också då som idéerna slutligen brukar falla på plats. Och så plötsligt vet jag hur det ska vara!

Provlappen på bilden gjorde jag i vintras. Visst är mönstret med de små rosetterna söta?

2 kommentarer:

  1. Hej Maja.
    Jag har haft lite bloggledigt och läser nu ikapp lite. Jag såg då ditt inlägg om äggvärmare och tänkte tipsa om en variant som jag gjorde. Bifogar länk, hoppas att det är ok.
    Sarah
    http://deotaligaprojekten.blogspot.se/2011/04/aggstra-varmande.html

    SvaraRadera
  2. Hej, Sarah!

    Tack för länken - roligt att du bifogade den! och välkommen tillbaka från ledigheten:)

    hälsningar från Maja

    SvaraRadera