fredag 27 januari 2012

Gör en enkel gurksallad!
















Gapar kylskåpet tomt på spännande salladsingredienser? Isåfall är gurksallad en enkel utväg...

Gurksallad på minuten

Skiva en gurka och lägg skivorna på ett fat eller i en skål. Salta, peppra och ringla över olivolja. Avsluta med att riva över parmesanost.

Det här är min allra godaste "nödsallad"! Funkar också utmärkt som läskande förrätt på sommaren... Jag vet att jag nämnt den här varianten i ett tidigare inlägg, men det var ett tag sedan, så jag kunde inte låta bli att tipsa om gurksalladen igen!

Hoppas att ni har det fint. Själv befinner jag mig på ett gammalt semesterhem för husmödrar! Kan ni tänka er? Fast jag semestrar inte, utan jobbar. Berättar mer om det sedan...

5 kommentarer:

  1. Låter spännande! Tycker du tar så fina bilder, så även denna gång på gurksalladen.

    SvaraRadera
  2. Det får jag nog ta och prova till kvällens middag! / Annika

    SvaraRadera
  3. Oj vad spännande! jag vill också vara på ett semesterhem för husmödrar.

    SvaraRadera
  4. Borgmästaren: Å, tack! Vad roligt att du tycker det:)

    Annika: Ja, gör det! Hoppas att du gillar det!

    Dorro: Ja, det var verkligen spännande och helt oplanerat;)

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  5. låter supergott! Den skall jag göra i vecka.

    SvaraRadera