söndag 15 januari 2012

Komponera en festmiddag i 50-talsstil!



















En av mina läsare, som heter Marja, vill ordna en födelsedagsmiddag med 50-talstema och undrar om jag har några tips att komma med.

Jag börjar med att bjuda på det här utdraget ur en kokbok från 1950-talet där de behandlar ämnet "festmiddagar". Kanske kan detta ge lite inspiration tills vidare? Jag lovar också att återkomma med ett helt menyförslag inom de närmaste dagarna!

Klicka här så ser ni bilden i större format!

Den sista tiden har jag tyvärr haft på problem med kommentarsfunktionen i bloggen och därför inte kunnat svara er som frågat och kommenterat. Antagligen är det väl något hos Blogger som krånglar... Hoppas att det ordnar till sig snart! Och till er som frågat saker - jag har inte glömt er, lovar att svara så fort det fungerar igen:)

Hoppas att ni har en fin söndag!

3 kommentarer:

  1. För ett år sedan hade Meny i P1 en program om 50-talsmat, och då lagade jag en söndagmiddag som på 50-talet. Det kanske kan vara något? http://kerstin.kokk.se/?p=8848

    SvaraRadera
  2. De problemen tror jag att vi är många som har med kommentarer på Blogger just nu. Man får passa på att ge livstecken när det går.

    SvaraRadera
  3. Nämen va glad jag blir!! Ska bli spännande att se vad du hittar på =)
    Kram

    SvaraRadera