fredag 5 mars 2010

Beställ inspirerande vintage-mönster!

Åååh, nu väntar jag förväntansfullt på fina mönster från Vogue/Buttericks webbutik - https://voguepatterns.mccall.com/

Detta har jag beställt:
Två söta klänningsmönster samt ett kappmönster til lill-tösen:

Det här läckra vintagemönstret(50-tal) som de reade just nu:

Romantisk sommarklänning designad av Rebecca Taylor:


Ett vintagemönster för förkläden. Jag kommer garanterat att använda detta mönster och jag lovar att visa er resultatet sedan!


Det här fina klänningsmönster som också är en del av vintageserien (50-tal). Den ser ut som de underbara klänningar Meryl Streep bär i "Broarna i Madison County". Hoppas att jag hinner sy en sådan till sommaren!



Det här ofantligt vackra vintage-klänningsmönstret köpte jag inte(!) (Har inget behov av aftonklänning just nu). Men snälla, kan inte någon av er göra det! Den är ju bara alldeles, alldeles...underbar! Och utgår ur sortimentet snart.

Lyssna noga nu för här kommer dagens husmorstips;

Via denna länk kan du ladda ned gratismönster från Butterick mot att de får skicka nyhetsbrev till din e-mailadress http://butterick.mccall.com/free-downloads-pages-1013.php

Vad sägs om de här två mönstren?

Sybehörs fodral (Mycket sött och praktiskt)



Retro-morgonrock(Ser elegant och bekväm ut på en och samma gång. Ungefär som något en fransk skådespelerska skulle kunna bära... Mönstret är ursprungligen från 1952)

Jag tycker båda mönstren är väldigt lockande. Ska försöka ta mig an ett av dem i helgen. Minst... Det blir nog sybehörsfodralet för till morgonrocken vill jag ta mig tid att leta efter rätt tyg. Tror jag ska använda något blommigt eller prickigt! Förutom dessa modeller finns bl.a. ett par jättesöta vintage-väskor.

Sy fint!

(Inlägget om att montera broderiet kommer någon gång i veckan istället för idag...)

1 kommentar:

  1. Ooo vilka snygga mönster! Nu när vi äntligen har fått lite soliga dagar blir jag så sugen på att sy till någonting somrigt och fint...får se om det blir någonting så småningom.

    SvaraRadera