lördag 14 maj 2011

Sy retro!


God lördag!

Äntligen fungerar tekniken igen! Blogger låg nere under hela gårdagen vilket gjorde det omöjligt att skriva nya inlägg. Men nu är jag tillbaka:)

Måste bara få lov att tipsa er om maj månads utgåva av Burda Mode (05-11)! Under rubriken "Love affair" finns ett antal riktigt fina retro-mönster. Bland annat den stiliga klänningen ovan. Jag som är så förtjust i klänningar med fickor, föll pladask för den!

Burda Mode brukar finnas att köpa på Pressbyrån och i matbutiker. Tidningen ges ut på svenska, även om länken i detta inlägg leder till deras tyska sajt.


Den rutiga klänningen med gosskrage och rynkad rygg är också helt i min smak!


Burdas "syskola", lär via en detaljerad bildbeskrivning ut hur man syr bustieren på bilden ovan.

Den rutiga kjolen med fickor som är lite besläktad med den första klänningen, ska jag försöka sy så fort som möjligt! Den ser ut att kunna kvala in som sommarens skönaste plagg, och blir ett bra projekt att börja med.

Nu måste jag bara inventera mina tyger och fundera på vilka av dem som skulle kunna passa de olika modellerna. Kanske det blommiga favorittyget äntligen kan få komma till användning på något sätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar