onsdag 12 januari 2011

Gör en vykorts-tavla!



Kanske har du gamla vykort som ligger och väntar i någon byrålåda? I så fall: Varför inte låta dem se dagens ljus och förvandlas till något nytt fint att vila ögonen på!



Vykortet med det söta "Kaffekalaset" fann jag på en loppis häromdagen. Ramen hade jag i mina gömmor sedan tidigare... Tillsammans blev de en fin liten kökstavla!



Det finns så många vackra vykort! Färgstarka, romantiska, svartvita, humoristiska, fantasifulla, ja allt vad man kan tänka sig... Om man vill kan man samla ett antal med liknande motiv och hänga i grupp. Just grupper av tavlor med motiv som anknyter till varandra kan bli hur fint som helst! Äldre ramar finns att fynda på loppis för småsummor.

Jag har en idé om att jag ska samla på mig äldre vykort med rosor på. Antingen färgteckningar, eller handkolorerade fotografier. Sedan ska de få täcka någon tom vägg i vårt hem. Men än så länge har jag bara ett enda litet rosenkort;) Dock oroar det mig inte... samlande får gärna ta tid, tycker jag!

Vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Fin tavla! Vilken bra och kreativ idé :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jättefint! Gillar brickorna nedanför också, liksom detaljerna från ditt kök du visade i tidigare inlägg!

    SvaraRadera
  3. Mintekopp: Åh, tack för det! Vad roligt att du tittade in här!

    Majas Skafferi: Hej! Vad fint att du gillar mitt kök!

    Hälsningar fr Maja

    SvaraRadera