lördag 15 januari 2011

Hjärtligt handarbete!

Jag kom bara att tänka på att om man vill göra årets Alla hjärtans dag lite extra fin, så har jag tips på två handarbeten som kanske kan passa. Dels det lilla korsstygnhjärtat som jag sydde på mina hjärt-servetter förra året:



Och så hjärtat jag virkade för en tid sedan:



Båda sakerna är förhållandevis enkla och överkomliga projekt, även för nybörjare. Om man sätter igång nu hinner man fint till den 14 februari då Alla hjärtans dag är här.

Själv tänker jag virka små hjärtan i rött. Vad jag ska använda dem till får ni se sedan...

7 kommentarer:

  1. Oj, oj, är det Alla Hjärtans dag redan igen? Jättefina hjärtan. Bättre än dom geléhjärtanen jag brukar nöja mig med. hälsar/Tanten

    SvaraRadera
  2. Nu går verkligen tiden fort. Mindre än en månad kvar till hjärte-dagen. Och sen går det några dagar och så är februari över. Å vad jag längtar. Är så less på snön o kylan...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Oj, hjälpes! Ska jag börja planera för alla hjärtans redan? Hmmm, får ha det i bakhuvudet så får vi se vad det kan bli. Har så många andra projekt som ligger och lurar just nu. Härligt!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken fin blogg du har! Här hittar jag ju massor av tips! Fina bilder har du också!

    SvaraRadera
  5. 4U2: Tack!!

    Tanten: Ja, det är ju en månad tills dess... Men snart så. Roligt att du gillade mina hjärtan! Men geléhjärtan är inte illa det heller;) Kul att du tittade in här!

    Elsamarianne: Ja, tiden går fort... Och visst ska det bli härligt med vår! Längtar efter tussilago!

    Dorro: Ingen panik! Planera Alla Hjärtans ska man bara göra om man känner för det/har tid;) Roligt att du har många projekt på gång! Det låter spännande!

    Lisbet: Hej! Varmt völkommen hit! Roligt att du uppskattar tipsen och bilderna:)

    SvaraRadera