lördag 15 januari 2011

Två små dressing-tips!!



En lördag som denna bjuder jag på ett par dressing-tips:

En liten glasflaska är perfekt att förvara dressing i! Därför står en sådan numer i min kylskåpsdörr och väntar på sallader som behöver piffas upp... Det är så smidigt att ha färdigblandad dressing till hands! Så fort den tar slut blandar jag bara en rejäl omgång igen och fyller på flaskan. Just den här lilla glasflaskan fann jag på en vanlig mataffär.

Här hittar du ett tidigare inlägg om hur man blandar sin egen dressing. Kryddblandningen "Pasta Basilico" som skymtar på bilden är förresten toppen-god som smaksättare. Andra alternativ hittar du här.

Ha en fridfull helgdag!

5 kommentarer:

  1. Var hittar du kryddblandningen??
    Marja

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du gillade idéen!

    SvaraRadera
  3. Marja: Den hittade jag på ICA, bland de vanliga kryddorna. Det fanns ett antal nya blandningar och då blev jag nyfiken på den här... Jättegod, tycker ett basilika-fan som jag!

    4U2: Ja, det gjorde jag verkligen!

    Hälsar Maja!

    SvaraRadera
  4. Jag har ett tips angående salladsdressing som jag lärt mig av svärmor: byt ut allt eller en del av saltet mot grönsaksbuljong i pulverform - helst ekologisk - efter tycke och smak. Ger en fylligare, mer nyanserad smak.

    SvaraRadera