måndag 1 augusti 2011

Sol i sinne!

Sol ute, sol inne.
Sol i hjärta, sol i sinne.























Långtifrån alla dagar i livet är fyllda av rosenblad, vidöppna fönster och solkatter på köksgolvet. Men vissa är det! Plötsligt sker det - lyckan flyttar in i hjärtat och fyller det med en sällsam glädje som får en att se allt det ljusa ännu klarare. Det är inte den där jublande glädjen jag talar om, den som väsnas och tar plats - nej, den där anspråkslösa, försiktiga glädjen som man bara förnimmer om man står alldeles stilla och väntar. Det gäller att vara öppen för lyckan när den visar sig och tacksam för de dagar man får. Förnöjsam.



Mitt i allt solsken fick en viss liten flicka för sig att hon skulle leka "regn". Här är hon - iklädd rosa sydväst och med prickigt paraply i handen. Det är ett av alla de fina minnen jag bär med mig från den här dagen.

Allt gott, önskar jag er!

4 kommentarer:

  1. Vilket vackert inlägg. Man borde läsa det en gång per vecka, lite som medicin. Tack. /Petra

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin tratt du har! Jag är på jakt efter en och nu blev det ännu lite svårare när jag ser hur fin tratt man KAN ha...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja, precis så är det! Vi måste vara öppna för lyckan :)

    SvaraRadera