fredag 26 augusti 2011

Inspireras av handarbetsillustrationer från förr!

































Har ni sett vilka fina handarbetsillustrationer jag fann i "Ladybird Prints" bildarkiv? Jag kunde inte låta bli att dela med mig av dem till er! Förlaget har samlat illustrationer från sin produktion i ett sökbart arkiv. Väldigt spännande att botanisera där! Gillar särskilt bilderna från stick- och syböckerna... Färgskalan och formgivningen är underbar. De här bilderna vill jag ha på väggen i mitt framtida arbetsrum;)

Och håll med om att man blir man sugen på den där söta stickväskan... och garnerna... och stickorna också?

5 kommentarer:

  1. Utrolig flott, og inspirerende. Det ser ut som et veldig tidkrevende arbeid å tegne alle detaljene..!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!
    Och sådana där handtag finns väl att köpa, tror jag. Så det borde gå bra att fixa en egen väska:)
    (Förresten; jag VET att det inte är tisdag, men idag fick jag äntligen in ett inlägg om det sista med filtjobbet för Värma liten. Om någon är nyfiken så välkomna att kika:))

    SvaraRadera
  3. Jaa, verkligen jättefina! Ska genast besöka sidan.

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Just idag skrev jag om min mormors gamla sypuff där jag har en del av hennes gamla vackra sysaker :)

    SvaraRadera